T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ERZURUM / KARAÇOBAN - İsmet İnönü İlkokulu

Haberler

May

Okulumuz öğrencilerine İlçe Emniyet Müdürlüğünde görevli trafik polisi Uğur BALIK tarafından Güvenli Trafik Eğitimi Semineri verilmiştir.Başta İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederiz. 

Nis

Yerel hedef olan otokontrol kapsamında velilerimizle dijital ortamdan veli broşürü paylaşılmıştır.

Nis

Öğrencilerimizle 23 Nisan dolayısıyla İlçe Emniyet Müdürlüğüne temsili makam ziyaretinde bulunduk.Ziyaretimizi kabul ettiği için İlçe Emniyet Müdürlüğü Komiser Rahmi GENÇTÜRK’e teşekkür ederiz.

Mrt

İlçemizde düzenlenen Mehmet Akif Ersoy şiir yarışmasında okulumuz 5-B sınıfı öğrencilerinden Muhammed Enes Karakaş ve Hüseyin Ali Kavaklı derece yapmışlardır. Öğrencilerimize İlçe Müftülüğü tarafından hediyeleri verilmiştir. Öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.

Mrt

Okulumuz anasınıfı öğrencileri Dünya Tiyatro Haftasını tiyatro gösterileri, palyaço oyunları ve danslar ile kutladılar.

Mrt

Genel hedef kapsamında velilerimize olumlu davranış geliştirme broşürü dijital ortamda paylaşılmıştır.Bu broşür ile evde çocuğun olumlu davranışları üzerine odaklanılması hedeflenmiştir.Ve broşür de velilerimize öneri niteliğinde bilgilere de yer verilmiştir.

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 109.yıl dönümünde başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.

Mrt

İstiklal Marşı şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un yazdığı milletimizin onurlu mücadelesini ve bağımsızlığını vurgulayan , İstiklal Marşımızın Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilişinin 103.yıldönümünü kutluyoruz. İstiklal Marşımızın şairi Mehmet Akif Ersoy’u ,Büyük Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşlarını , ebediyete intikal etmiş bütün şehitlerimizi şükranla ve saygıyla anıyoruz.

Mrt

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte okulumuz öğrencileri davul çalarak Ramazan ayı coşkusunu yaşattılar.

Şbt

YEŞİLAY ve MEB tarafından hazırlanan OBM programı kapsamında ; OBM(okulda bağımlılığa müdahale) programının ne olduğu bu programla hedeflenenin ne olduğu ve nasıl önleme çalışmaları yapıldığı soruları cevaplandırılmış ve bu program okulumuzun idarecilerine ve öğretmenlerine psikolojik danışman /rehber öğretmen Yeşim GÜMÜŞ tarafından bilgilendirme semineri ile tanıtılmıştır.

Şbt

1.      Türk kültürüne yönelik çerçeve oluşturmak amacıyla ‘’Memleketim Türkiye’’ kitabı etkileşimli kitap okuma yöntemiyle okundu. Çocuklarla konu hakkında sohbet edildikten sonra  çocuklara Türkiye haritasını gösterildi. Önce yaşanılan şehir gösterildi ardından bölgeler tanıtılır. Her bölgenin kendine özgü kültürü olduğu vurgulandı. Toplumların kendilerine özgü olan ve gelecek nesillere aktardıkları maddi veya manevi her şeye kültür dendiği söylendi. Her ülkenin kendine özgü kıyafetleri, yemekleri, müzik, sanat ve spor alanları olduğu vurgulandı ardından Erzurum ilimizin tarihi, mimari ve  yöresel lezzetleri görsellerle desteklenerek sohbet edildi.

Kültürümüzde önemli yeri olan Nasrettin Hoca’nın Fıkraları okundu. Nasrettin Hoca tekerlemesi okundu. Fıkralarla ilgili hazırlanan olay sıralama kartları ile etkinlik yapıldı.

2.      Nasrettin Hoca ile ilgili şiir hazırlama ve sanat etkinliği çalışması yapıldı.

Hazırlanan içerikler günlük plan akışlarında yerini alarak uygulamalar yapıldı.

Şbt

Çocuklara verilen atasözü ve deyimlerden drama hazırlama görevi verildi. Bu sayede çocuklar deyimler ve atasözlerini canlandırarak kalıcı öğrenme sağlandı.

Şbt

Çocukların atasözü ve deyimlerle ilgili resim çalışmaları yapıldı. Gerek ders sırasında gerekse ev ödevi olarak bu çalışma verildi. Çalışmalar ile atasözü ve deyimler konusunda kalıcı öğrenme sağlandı.

Şbt

Okulumuz ilkokul öğrencilerine Karaçoban Aile Sağlık Merkezi görevlileri tarafından ağız ve diş sağlığı ile ilgili seminer verildi.

Şbt

Çocuk edebiyatı eserleri kaleme alan Fulya ŞENTÜRK ile iletişim kuruldu ve yazarımız uzaktan eğitim formatı ile bize ‘Çakıl’ın Yeni Oyuncağı’ adlı çocuk kitabını etkileşimli okuma yöntemiyle okudu. Kitabın yazarının kendisi olduğundan bahsetti. Kitabın karakterlerini tanıttıktan sonra süreç devam etti. Çocuklara bilmedikleri kelimelerin anlamlarını açıkladı ve ilgi çekici bir hikaye anlatımı sundu. Kitap okuduktan sonra hikaye ile bağlantılı çocuklarla sohbet etti.