Şbt
Çocuk edebiyatı eserleri kaleme alan Fulya ŞENTÜRK ile iletişim kuruldu ve yazarımız uzaktan eğitim formatı ile bize ‘Çakıl’ın Yeni Oyuncağı’ adlı çocuk kitabını etkileşimli okuma yöntemiyle okudu. Kitabın yazarının kendisi olduğundan bahsetti. Kitabın karakterlerini tanıttıktan sonra süreç devam etti. Çocuklara bilmedikleri kelimelerin anlamlarını açıkladı ve ilgi çekici bir hikaye anlatımı sundu. Kitap okuduktan sonra hikaye ile bağlantılı çocuklarla sohbet etti.
Her sınıf seviyesine uygun, kısa ve basit olan Dede Korkut Hikâyeleri seçildi. Dede Korkut Hikâyeleri’ni okumadan önce, çocuklara hikâye hakkında kısa bir bilgi verilip hikâyenin geçtiği dönem, kahramanları tanıtıldı. Öğrencilerin soruları cevaplanıp hikayeyi daha iyi anlamalarına yardımcı olundu. Hikaye okunduktan sonra öğrencilerle hikaye hakkında konuşuldu, hikaye unsurlarını bulmaları sağlandı, hikayenin konusu, vermek istediği mesaj ve düşündürdükleri hakkında sınıf içi tartışma yapıldı.
Dede Korkut Hikayeleri'nden hareketle hazırlanan hikaye kartlarından da yararlanarak öğrencilerden yeni bir hikaye yazmaları istenmiştir.İl yürütme komisyonunca belirlenen kriterlere uygun olarak yazılan hikayeler arasından okul bazında seçim yapılıp ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderilmiştir.
Okul yürütme komisyonunca her sınıf eviyesine uygun anahtar kelimeler verilmiştir. Bu anahtar kelimelerle en fazla 2 sayfa şeklinde olmak üzere özgün hikaye yazılması istenmiştir. Yazılan hikayeler arasında okul yürütme komisyonunca belirlenen kriterlere göre hikaye anlatma yarışması düzenlenmiştir. Yarışmada birinci olan öğrenci ödüllendirilmiştir.
Okulumuz velilerine, yerel hedef kapsamında olan otokontrol için "çocuklar da öz disiplin geliştirme" veli broşürü okul psikolojik danışmanı Yeşim GÜMÜŞ tarafından dijital ortam aracılığı ile paylaşılmıştır.Bu broşür ile hedeflenen çocukların evde ve okulda öz düzenleme öz kontrol gibi becerilerinin gelişmesi için ailenin yapabilecekleri ile ilgili bilgilendirme ve farkındalık kazandırmak olmuştur.
Çocuklarda olumlu davranış geliştirme konusu üzerine okulumuz öğretmenlerine, psikolojik danışman Yeşim GÜMÜŞ tarafından dijital ortamdan broşür dağıtılmıştır.
Okulumuz Konferans salonunda Kızılay Afet yönetimi görevli personeli tarafından öğrencilerimize afetlerin tanıtımı ve afetlere yönelik acil müdahale semineri düzenlendi.Soru-cevap şeklinde gerçekleşen seminerde öğrencilerimiz afet anında neler yapmaları gerektiği hususunda bilgiler edindi. Kızılay afet yönetimi personeline teşekkür eder, afetlerin yaşanmadığı güzel günler dileriz.
Meslek tanıtımı kapsamında okulumuzda itfaiyeci mesleği görevli itfaiyeciler Şevket Üstündağ ve Metin Gümüş tarafından tanıtılmış olup küçük tatbikatlar yapılarak öğrencilerin yaşayarak ve mesleğin özelliklerini öğrenmeleri sağlanmıştır.
Okulumuz öğrencilerine Enerji Verimliliği hakkında bilgi verildi. Öğrencilerimize enerji vermliliği ile ilgili olarak videolar izlettirilerek farkındalık oluşturuldu ve pano çalışması yapıldı.
Okul rehber öğretmeni/psikolojik danışmanı Yeşim GÜMÜŞ tarafından, eğlenceli gökkuşağı balığının hikayesi ile anlatılmış olup rehberlik servisinin okullarda niçin olduğu ve hangi durumlar için kullanıldığı üzerine tanıtımı yapılmıştır.
İlkokul öğrencilerine okul rehber öğretmeni /psikolojik danışmanı Yeşim GÜMÜŞ tarafından mahremiyet eğitimi verilmiştir.
Okulumuz öğrencileri tarafından 15 TEMMUZ ile ilgili yazılan şiirler ve çizilen resimler ile okulumuz 15 temmuz gazetesi hazırlanmıştır.
Ara
1.sınıf öğrencilerimizle Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında öğretmenler gününün anlamı için boyama çalışmaları yapılmıştır. Yapılan çalışmalar sınıf panosunda sergilenmiştir.
Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında Anasınıfı A ve B şubelerimizde aileler ve çocuklar biraraya gelerek sınıf ortamında ailelerden biri öğrencilere etkileşimli kitap okumuştur. Kitap içerisinde geçen çocukların bilmediği kelimeler hakkında konuşularak çocukların bu kelimelerin anlamını kavramaları sağlanmıştır.
Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamuında 2/A ve 2/B sınıfı öğrwencilerimizle Bilen Oturur etkinliği yapıldı. Türk masallarındaki Keloğlan masalı okundu. Masalla ilgili resimler çizildi ve pano çalışması yapıldı.